Content Marketing, a SEO
Już od jakiegoś czasu naszą uwagę zwraca się na to, że jednym z najważniejszych czynników przesądzających o sukcesie w Internecie jest unikatowa treść. Wskazane jest, aby było jej dużo, a liczba artykułów stale rosła, coraz częściej podkreśla się jednak, że jakość jest ważniejsza niż ilość, a stawianie na nią musi przynieść satysfakcjonujące rezultaty. Jest to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla twórców stron www, nie da się bowiem zaprzeczyć temu, że może ucieszyć i innych użytkowników sieci. Wiele osób narzeka przecież na sztucznie tworzone podstrony pozbawione wartościowego przekazu. W Internecie jest ich niepokojąco dużo, nowe podejście daje zaś nadzieję na to, że ich rozwój w końcu zostanie zahamowany. Łatwo jest zwrócić uwagę na to, że dobra treść jest przyszłością Internetu. Sytuacja komplikuje się jednak wówczas, gdy stawiamy sobie pytanie o to, jak właściwie powinniśmy zdefiniować tego rodzaju pojęcie. Zadanie nie jest proste, z pomocą przychodzi nam jednak samo Google i oficjalne wypowiedzi jego pracowników.
Słuchając ich szybko możemy zorientować się, że za wartościowe uważane są przede wszystkim teksty wciągające. Już od pewnego czasu mówi się o tym, że jakość ruchu w serwisie jest wcale nie mniej istotna niż sama liczba osób nim zainteresowanych. Jeśli wiec istnieje taka możliwość, należy dążyć do tego, aby goście odwiedzający stronę www zostawali na jej kolejnych podstronach zaciekawieni ich wartością. Nie powinniśmy zapominać i o tym, że od stron internetowych oczekuje się dziś tego, aby wyglądały naturalnie. Wielokrotne powtarzanie słów kluczowych przestaje być zatem umiejętnością wysoko cenioną w świecie SEO, algorytmy wyszukiwarek dostrzegają bowiem nie tylko same wyrazy, ale również kontekst, w jakim są one używane.
Znacznie lepiej sprawdza się więc używanie synonimów, nie powinniśmy przy tym zapominać, że prawidłowa deklinacja ma niebagatelny wpływ na odbiór strony przez czytelnika. Innym znakiem rozpoznawczym dobrego tekstu jest jego przejrzystość. Staramy się o nią dbać już od lat, wiemy bowiem, że algorytmy wyszukiwarek również kładą na nią nacisk. Coraz częściej zwraca się jednak uwagę i na to, że wyróżnienia, akapity, śródtytuły, wypunktowane listy, linki i cytaty to ukłon w kierunku użytkowników naszych serwisów. Nie możemy zapomnieć o tym, że mają oni do przyswojenia coraz więcej treści i coraz mniej czasu, jeśli więc wykażemy zrozumienie dla ich potrzeb, możemy liczyć na to, że również oni będą nam wdzięczni. Pamiętajmy również o tym, że Internet się zmienia, a rozwiązania, o których dziesięć lat temu nie było jeszcze mowy, dziś cieszą się ogromną popularnością. Strona www nie powinna więc stronić od treści multimedialnych, same teksty mogą zaś wymagać od czytelników pewnego zaangażowania, Internet ma bowiem charakter silnie społecznościowy. Możliwość komentowania jest czymś oczywistym, dzięki udostępnianiu i linkowaniu możemy zaś liczyć na to, że nasz tekst, wraz z nim i serwis, będzie zyskiwał na popularności nawet bez naszego udziału.