Google a Content Marketing

kontent marketingZintensyfikowane działania Google oraz rosnąca konkurencja pośród firm funkcjonujących online, sprawiły, że Content Marketing znów stał się ważny. Choć funkcjonuje on od dawna to od jakiegoś czasu był znacznie mniej popularny, co właśnie się zmienia. Dlaczego jednak właśnie teraz wraca do łask?

Użytkownik na pierwszym miejscu

Ostatnie aktualizacje algorytmu nie pozostawiły żadnych złudzeń, że Google jest zupełnie nastawiony na użytkownika. Spadek w wynikach wyszukiwania albo nawet usuwanie stron, które stosowały spam jako metodę pozycjonowania oraz zawierały mało wartościowe treści, jest tego najlepszym dowodem. Istnienie w sieci jest teraz możliwe tylko dzięki podążaniu za wytycznymi Google, które nie są skomplikowane i dążą do budowania treści dla użytkownika, a nie do pozycjonowania. Tworzenie wysokiej jakości treści dla klientów zabiera więcej czasu, ale jest korzystne dla przedsiębiorców i można usprawnić ten proces.

Trudna sytuacja SEOwców

Aktualizacje algorytmu nie zaszkodziły działaniom tych pozycjonerów, który już od dawna był prowadzone w zgodzie z wytycznymi Google. Jeden z managerów w dziale SEO, który podąża za kierunkiem wyznaczonym przez Google od dwóch lat, nie tylko nie zauważa problemów z nowym algorytmem, ale w znacznej części kampanii wyniki określonych stron poszły w górę. Co więcej, podkreśla on, ż tak naprawdę Google udostępnia wszystkie narzędzi potrzebne do tego aby odpowiednio prowadzić marketing w wyszukiwarkach, wystarczy z nich skorzystać. Ekspert uważa także, że głośna aktualizacja algorytmu będzie oznaczała zwiększenie się różnicy między starymi a nowymi rozwiązaniami w pozycjonowaniu, a każdy kto chce na poważnie działać w Internecie musi się przestawić na nowe tory. Zmiany w algorytmie Google stały się szczególnie dotkliwe dla tych SEOwców, którzy używali starych metod pozycjonowania podczas tworzenia kampanii. Generowanie treści w mieszarkach i spamowanie za ich pomocą, artykuły sponsorowane czy wpisy w katalogach już nie wystarczają. Wcześniej ludzie pracujący w SEO mogli tylko zlecić dodanie wpisu w kolejnych katalogach lub zmienić tytuł podstrony lecz teraz to nic nie da. Jeśli Google uzna, że coś nie jest wartościowe i nie podlega karze algorytmicznej, może stać się to sporym problemem dla pozycjonera.

Dobrze nam znane pozycjonowanie oparte na zasobach, które są ogólnodostępne staje się już przeszłością, o której musimy szybko zapomnieć. Każdy SEOwiec powinien wziąć to pod uwagę gdy przyjdzie mu do głowy dodanie strony do jeszcze jednaj bazy katalogów prywatnych. Każdy komu zależy na długofalowych efektach oraz na stabilnym wzroście pozycji danej strony, powinien postępować w zgodzie z wytyczonymi przez Google kierunkami. A jest to spowodowane tym, iż zmuszają one do wprowadzania działań wysokiej jakości. Należą do nich między innymi projektowanie identyfikacji wizualnej szablonów, wprowadzenie własnego systemu Landing page, opracowanie contentu oraz strategii linkowania, kontrola zbieżnej komunikacji marki oraz uwzględnienie sieci stron reklamowych dla wybranych miast. 2015 rok przyniesie wiele zmian, a najważniejszą z nich będzie aktywne używanie treści. Oprócz tego trzeba jednak sprawić by ktoś naszą treść zobaczył i dlatego musi ona zostać opublikowana. Pytanie w tym przypadku brzmi, gdzie możemy opublikować taką wartościową treść. Oczywiście zawsze najlepszymi miejscami są te, w których konkurencja nie ma możliwości aby się zareklamować. Pozostaje nam więc zainwestowanie we własne otoczenie marketingowe. Pozwoli to na rozwinięcie sprzedaży i umocnienie swojego wizerunku w branży.