Czy marketing internetowy w firmie ma sens?
Regularne zmiany algorytmu Google nie pozostają bez wpływu na firmy, których pracownicy zajmują się pozycjonowaniem. Teoretycznie, nie można się z tego nie cieszyć, poziom usług z tego zakresu systematycznie bowiem rośnie, a podmioty, które nie radzą sobie z nowymi wyzwaniami stawianymi przez Google, znikają z rynku. Nowe wymogi sprawiają jednak, że pozycjonowanie stron internetowych nie jest już czynnością tak oczywistą, jak miało to miejsce kilka lat wcześniej. Musimy liczyć się z tym, że nowe wyzwania będą wymagały większego nakładu sił i środków, w pewnym momencie może się więc okazać, że firmy specjalizujące się w pozyskiwaniu linków, zaczną podwyższać ceny świadczonych przez siebie usług. Jest to w stanie wywołać reakcję dwojakiego rodzaju.
Wiele podmiotów będzie musiało się z tym po prostu pogodzić, z całą pewnością nie zabraknie jednak również firm, których właściciele zaczną zastanawiać się nad tym, czy nie zastąpić współpracy z pozycjonerem innym, zdecydowanie bardziej wydajnym rozwiązaniem. Może być nim stworzenie wewnątrz przedsiębiorstwa działu odpowiedzialnego za marketing internetowy. Jest to znacznie mniej skomplikowane niż jeszcze kilka lat temu, nie brakuje bowiem aplikacji przyczyniających się do tego, że praca pozycjonera staje się łatwiejsza.
Osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie muszą zostać najpierw przeszkolone, co wiąże się z pewnymi nakładami finansowymi. Bez większego trudu powinniśmy jednak znaleźć argumenty skłaniające nas do tego, aby wspomniane nakłady potraktować w kategoriach inwestycji. Na pierwszy plan wysuwa się w tym kontekście większa kontrola nad prowadzoną w Internecie kampanią promocyjną. Dział zajmujący się marketingiem internetowym może zmieniać jej kierunki i cele i elastyczne reagować na potrzeby zgłaszane przez rynek. Jego pracownicy nie mają tez problemów z oszacowaniem nie tylko kosztów, ale i niezbędnych nakładów pracy własnej, łatwiej jest więc odpowiedzieć na pytanie o to, na ile opłacalna jest wspomniana kampania. Nie powinniśmy zapominać i o tym, że praca dla własnej firmy jest często zdecydowanie bardziej wydajna. Pozycjonerom zależy na jak najlepszym efekcie końcowym, łatwiej jest też zmotywować pracownika.