Jak ePR wpływa na pozycjonowanie strony internetowej
Ogromna liczba użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarek, dlatego także tak ważne dla wizerunku marki jest dzisiaj osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Liczy się głównie widoczność, co sprawia, że mnóstwo firm aktywnie działa w mediach społecznościowych, tak chętnie używanych przez internautów. Chcąc by nasze działania w sieci przyniosły oczekiwane rezultaty trzeba te dwa narzędzia ze sobą połączyć. Nasza aktywność marketingowa w sieci może być jeszcze skuteczniejsza z pomocą zarówno SEO jak i Social Media Marketingu. Aby to się jednak udało należy stworzyć określony plan działania i co najważniejsze, musimy się go trzymać. Jeśli to zrobimy takie połączenie SEO i Social Media przyniesie naszej marce świetne efekty i z pewnością zrealizujemy wyznaczone sobie cele.
Do bardzo często popełnianych błędów należy wprowadzanie naszej strategii marketingowej na Social Media, bez odpowiedniego zoptymalizowania strony, do której zostanie odesłany użytkownik. Najważniejsze bowiem aby obydwie te rzeczy właściwie ze sobą połączyć. Jeśli nasza strona będzie odpowiednio zoptymalizowana, jej pozycja w rankingu wyszukiwania będzie znacznie wyższa.
O wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania tak naprawdę walczymy nie tylko z innymi firmami, ale także robotami wyszukiwarek, które są w stanie zauważyć nawet najmniejsze nasze działania, poprzez które chcemy podnieść naszą pozycję. Stąd też, tak istotne jest by w tym samym czasie działać na rzecz zwiększenia ruchu na naszej stronie. Dzięki temu, naturalnie zacznie ona podnosić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. W takiej sytuacji sprawdzą się działania ePR na Social Media. Poprzez pojawiania się linków do pozycjonowanej strony w różnych miejscach, zaczyna się polepszać jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Aby podnieść popularność strony warto wykorzystać marketing wirusowy. Przekazywane masowo treści jak filmy czy zdjęcia, mogą bowiem szybko zyskać popularność. Pomóc w tym może zainstalowanie na naszej stronie narzędzi usprawniających przesyłanie takich treści. Firma generująca duże ilości linków odsyłających powinna położyć nacisk na tworzenie oryginalnych treści, które następnie będzie zamieszczać na Social Media.